Najprostsze korektory siły hamowania zapobiegające blokowaniu się tylnych kół to proste zawory ograniczające ciśnienie, które montowane są na przewodach tuż za pompą hamulcową. Nie uwzględniają one zmiany statycznego obciążenia pojazdu. Ograniczają one ciśnienie, które działa na hamulce tylnej osi. Przykładowy korektor oraz jego budowa znajduje się na rysunku powyżej.
Przyjrzyjmy się zatem jego działaniu. Na powyższym rysunku przedstawiony jest przekrój korektora w stanie spoczynku lub podczas lekkiego hamowania, kiedy zadane ciśnienie nie przekracza określonej wartości, przy której korektor zaczyna działać. Może to być np. 5 barów jak to ma miejsce w przypadku Opla Astry F. Żółtym kolorem oznaczony został płyn hamulcowy. Jak widać, w stanie spoczynku podkładka (4) jest dociśnięta do uszczelniacza, a tłoczek (5) jest przesunięty w prawo. Stalowa kulka (9) opiera się na szpilce (10) dzięki czemu możliwy jest swobodny przepływ płynu.
W przypadku mocnego hamowania, płyn pod ciśnieniem wypełnia przestrzeń zaznaczoną na rysunku strzałką. Przy odpowiednio dużym ciśnieniu płyn pokonuje opór jaki stawia sprężyna (3) i powoduje przesunięcie się tłoczka (5) w lewą stronę. W ten sposób dosuwa się on do kulki (9) i ogranicza przepływ płynu. Korektor zazwyczaj jest zbudowany w taki sposób, że ciśnienie na wyjściu osiąga mniej więcej połowę ciśnienia na wejściu. Nie jest to oczywiście regułą bo wartości te zależą od pojazdu, w którym dany korektor jest zastosowany.